HOME ABOUT ME MY eSHOP MY SHOPEE FACEBOOK YOUTUBE RESEPI CONTACT US

Selamat Tahun Baru 2019


- 1 Januari 2019 -

Assalamualaikum.


Belek 3 post terakhir blog ni,

Eh? Selang satu post je ucapan tahun baru 2018. Nampak sangat dah lama tak tulis blog. Haaa tu dia baru perasan teruk betul dia punya sibuk kerja. Tu yang terkeluar ucapan tahun baru macam tu kat Facebook. Ucapan dalam keadaan stress tu. Okey Selamat tahun baru kepada semua yang pembaca blog Tyara NY. Semoga tahun 2019 memberikan sejuta kebaikan kepada kita semua. Semoga Allah izinkan dan kurniakan buat kita.

Alhamdulillah, pembuka tahun 2019 yang bermakna untuk Aku bila dapat bawa Armand tinggal bersama. Suatu yang Aku harap-harapkan dan tunggu selama ni jadi kenyataan. Itu part yang indah. Part yang tak indah, Aku masih lagi bekerja di TT. Serius penat sangat. Seolah-olah kerja ni takkan habis. Entah bila nak habis. Tekanan kerja makin bertambah. Rasa enjoy bekerja dah bertukar menjadi rasa beban. I'm not happy with my job anymore. 

Tak duduk diam, tak sekadar menerima dan menahan rasa tentang kerja, Aku usahakan sesuatu. Persiapan sebelum berhenti kerja a.k.a hilang pendapatan tetap. Banyak plan. Aku plan, Aku buat. Aku plan, Aku buat. Aku plan, Aku buat. Jadi tak jadi belakang kira. Berjaya atau tak pun belakang kira. Yang penting first step, yang penting buat. Bila jatuh Aku bangun. Ditolak dan dijatuhkan pun Aku bangkit semula. Memang sakit. Makin sakit semakin Aku berusaha dan bersemangat. Sebab Aku dah tak mampu, tak tahan berterusan kerja  memudaratkan diri sendiri. .

Harapan Aku, semoga apa yang diusahakan akan menjadi dan berjaya tahun ni. Plan, buat, plan, buat, plan, buat. Kena buat sampai jadi jugak! Errr.. kalau korang terbaca tulisan ni, sudi-sudikanlah doakan untuk Aku. Berbisik dalam hati pun tak apa. Semoga ada bahagian yang sama untuk korang juga. Thanks in advance 💗


No comments :

;